Socialforeningen & Værestedsforeningen

Socialforeningen startede i 2013 med det formål at gøre en ekstra indsats for socialt udsatte, da man manglede en indsats på de kommunale væresteder.

Vi arbejder derfor ihærdigt for at skabe overskud i alle vores genbrugsbutikker, så vi kan være med til at støtte ”lokale” væresteder, hvilket vi gør via vores ”Søsterforening Værestedsforeningen”, der står for den daglige drift på selve værestederne og som også udelukkende er ved hjælp af frivillig, ulønnet arbejde.

Socialforeningen arbejder og tror på sagen og ved hjælp af den kæmpeindsats de frivillige, der arbejder gratis i genbrugsbutikkerne, kan vi være med til at hjælpe.

Vi arbejder på at udvikle, støtte, rådgive og synliggøre det frivillige sociale arbejde, som laves i Værestedsforeningen.

VI vil samtidigt også meget gerne skabe en god arbejdsplads for de mange frivillige, som er den ABSOLUT drivende kraft i genbrugsbutikkerne og som gør det af lyst og der arbejdes med hjertet for sagen.

Vi tror på fællesskaber, hvilket skaber livsglæde og større livskvalitet. Vi går ind for fællesskaber, der har plads til alle og hvor man kan komme, når man har overskud og hvor man ikke er ligeglade med andre – men deri mod kan hjælpe hinanden på livets ofte svære vej og udfordringer.

Vi tror på, at giver man det enkelte menneske plads og mulighed for at udfolde sig, så kan man bidrage positivt og konstruktivt med at skabe et bedre liv for sig selv og for andre.

Vores mission er:

• Gøre det sjovt at være frivillig
  • Gøre det rart at være bruger af værestederne
  • Give håb og mulighed for de mennesker, som IKKE tror på det.
  • Give socialt udsatte en mening med livet ved at være med i et fællesskab.

Kom endelig ind og besøg os i en af de 4 genbrugsbutikker.

Du skal være så:

HJERTELIG VELKOMMEN

Du er velkommen til at sende os en besked ved at udfylde formular.